יום ראשון, 19 ביולי 2015

בטיחות בעבודה בגובה

מגוון רחב של כלים וציוד הרמה מאפשרים ביצוע עבודה בגובה. הדגש צריך להיות על בחירת המתקנים המתאימים לאופי העבודה ועל שמירה על כללי הבטיחות. הנה לדוגמא מספר מתקני הרמה בסיסיים באמצעותם ניתן לבצע עבודות מורכבות בגובה רב:
·       במות מספריים
·       במות ניידות
·       במות זרוע טלסקופית ישרה או עם מפרק
·       סלי הרמה
תקנות הבטיחות בעבודה קובעות שעבודה בגובה היא כל עבודה שבגלל עלול העובד ליפול לעומק העולה של 2 מטרים. עבודה כזו מצריכה את העובד בשימוש בציוד מגן אישי ובקבלת הדרכה מתאימה מטעם הגורמים הרלוונטיים. הכשרת עובד מתבצעת בהתאם לתקנות ורלוונטית לכל אדם בריא מעל גיל 18. במהלך ההכשרה העובד לומד על ציוד המגן האישי, על שימוש נכון בסולמות, גגות ומשטחי עבודה ועל הבדלים בין עבודה על במות הרמה, פיגומים ממוכנים, סלים וחללים מוקפים.
עבודה בגובה

כללי בטיחות בסיסיים

מי שכבר עוסק בתחום של עבודה בגובה צריך להכיר את כללי הבטיחות הבסיסיים:
א. תנאים להעסקת עובד – מעסיק יכול לדרוש מעובד לבצע עבודה בגובה רק בהתקיים מספר תנאים הקבועים בחוק. בין היתר, על העובד להיות בגיר ולעבור הדרכה עם מדריך בעל אישור תקף ועל העובד להיות במצב שאינו מסכן אותו או את העובדים סביבו כמו שכרות, השפעת סמים, ליקוי גופני או נפשי וכן הלאה.
ב. תיאום העבודה – יש לבצע את העבודה רק תוך תיאום עם כלים ממונעים והרחקת עוברי אורח. העבודה אפשרית רק בתנאים בהם המשטח מצויד בתאורה יציבה, קיימת תאורה נאותה מהקרקע או שהעובד מצוי בפנס תקין ותקני.
ג. שמירה על הוראות בטיחות – אסור בשום פנים ואופן להשליך חפצים או חומרים מגובה העולה על 2 מטרים, אלא באמצעות מוביל או שוקת סגורה ומקום נפילה מגודר למניעת גישה של עוברי אורח. הקפדה על הוראות הבטיחות הללו היא חלק מהעבודה והכללים השונים יכולים להציל חיים.

לסיכום, עבודה בגובה מחייבת הקצאת של עובדים מוסמכים עם רישיון מתאים. המעסיק צריך להעניק לעובדים את התנאים האופטימאליים ולוודא שהעבודה מבוצעת לפי הוראות החוק.

תגובה 1: