יום חמישי, 10 במרץ 2016

כיצד להבדיל בין סוגי מלגזות שונים?

בחירת מתקני הרמה כמו מלגזות מחייבת התייחסות למפרט הטכני של הדגמים השונים. הנה כמה דרכים להבדיל בין סוגי מלגזות:
  1. חלל העבודה - ההבדל העיקרי הוא בין מלגזות שמיועדות לעבודה בחלל סגור לבין מתקני הרמה לחלל פתוח. בחלל סגור רצוי לתת עדיפות למלגזות חשמליות שמונעות על בסיס סוללה ונטענות בחיבור לחשמל. אלו מלגזות שלא מזהמות את הסביבה ולא מרעישות. לעומת זאת, בחלל פתוח יש לבחור מכונות עם מנועי דיזל. הן מסוגלות לעבוד ברצף לאורך זמן והן לא דורשות תחזוקה. החיסרון היחיד שלהן הוא זיהום אוויר ופליטת מזהמים.
  2. סוג המשאות - הבדלים נוספים באים לידי ביטוי בהתאמה של המתקנים לסוגים שונים של משאות. יש מתקנים שמיועדים להרמת משאות שטוחים בלבד, לעומת מתקנים ובמות שבאמצעותם ניתן להרים ארגזים מרובעים, חביות ועוד. התפקיד של הלקוח הוא להגדיר את אופי השימוש ורק לאחר מכן לבחור מתקנים רלוונטיים.
  3. מידת כובד ועמידה במשקלים - הרמה לגובה מתבצעת עבור מטענים במשקלים שונים. יש לבדוק האם המלגזה מסוגלת לעמוד במשקל הרצוי ולקרוא היטב את ההגבלות המפורסמות על ידי היצרן. באופן עקרוני, החוק מחייב פירוט על מגבלות משקל בשלט קטן שנמצא ליד תא הנהג של המלגזה.
  4. תחזוקה - מומלץ לתת עדיפות לדגמים שמיוצרים על ידי חברות אמינות וכך לחסוך את הוצאות התחזוקה. יש הרבה מתקנים שנמכרים במחיר נמוך אך סובלים מבלאי גבוה ומהיר, לעומת מכשירי הרמה מעולים שעלותם הראשונית גבוהה.

מלגזות חשמליות

מלגזות מומלצות לשינוע ולוגיסטיקה

אחרי שמכירים את ההבדלים העיקריים בין סוגי מלגזות ומתקני הרמה ניתן לציין מספר דגמים בולטים. קודם כל, תמיד ניתן לבחור מלגזה ידנית מסוג מלגזות מפעיל הולך. זו מלגזה שנעה בזכות הכוח שמופעל על ידי האדם. ההפעלה של המלגזה לא מחייבת הוצאת רישיון, מותר לעבוד איתה במקומות פתוחים וסגורים והיא לרוב מצוידת במנגון חשמלי שמאפשר הרמת כבודה ללא מאמץ.

ההתלבטות העיקרית היא בין מלגזות חשמליות ודיזל. כאן מתייחסים לפרמטרים השונים ומתמקדים בחלל העבודה, סוג המשאות, המשקל והתחזוקה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה