יום שני, 28 במרץ 2016

זרועות הברזל של המלגזה

מלגזה היא כלי רכב ממונע שבו משתמשים כמעט בכל ענפי הייצור והחקלאות. השימוש העיקרי הוא העמסת ותובלת מטען למרחקים קצרים, תוך ניצול היתרונות של זרועות פלדה וברזל המוכנסות מתחת למנוע. למרות שהמלגזה הומצאה כבר בשנת 1917, רק בשנים האחרונות נכנסו מספר פיתוחים ששווה מאוד להכיר:
  1. מלגזות חשמליות - אלו מלגזות שמיועדות לעבודה בשטחים סגורים כמו מחסנים ובתי אריזה. ניתן לשלב אותן באולמות תצוגה, מפעלים ועוד. הן לא מזהות את הסביבה ולא פולטות חומרים רעילים. המלגזות מופעלות עם סוללה חשמלית שנטענת בחיבור לחשמל. היא לא מרעישה ומסוגלת להגיע למקומות צפופים במיוחד.
  2. בטיחות - השימוש בזרועות ברזל מאסיביות להפעלה שוטפת של מלגזות לא בא על חשבון הבטיחות. חברות שמייצרות מתקני הרמה ומלגזות מציבות את הבטיחות בראש סדר העדיפויות, והחוק בישראל מחייב הוצאת היתר נהיגה כדי להפעיל אותם. בין היתר משתמשים במשקולת ברזל בחלק האחורי של המלגזה ובחיץ בין הנהג והמשא כדי לשמור מפני מקרה של נפילות.
  3. הפעלה ידנית - מתקני הרמה שמטרתם להרים משקלים רבים לטווחים קצרים יכולים להיות מופעלים באופן ידני. הדגם המוכר של המלגזות הללו נקרא "אדם הולך" והוא מופעל בעזרת דיווש של הידית. הקיבולת של מלגזות אדם הולך פחותה בהשוואה למלגזות חשמליות רגילות, אך מצד שני ההפעלה הידנית לא דורשת רישיון והכשרה.

מלגזות חשמליות

ניצול היתרונות של מלגזות חשמליות

מלגזות חשמליות מנצלות בצורה הטובה ביותר את היתרונות של ההידראוליקה. ראשית, בעזרת הכוח של המתקנים ניתן לשנות את הגובה. הכוח ההידראולי מוגדר בתור העברת לחצים בצינורות על ידי נוזלים והוא חוסך מאמץ פיזי אדיר. שנית, לזרועות הפלדה של הדגמים החשמליים מחברים שתי זרועות אנכיות קצרות. הן משמשות לשמירה על המשא ולמניעת נפילות ונזקים.

ההידראוליקה הקיימת משפרת את השליטה על התנועה של הזרועות בשלל כיוונים. ניתן להשתמש במתקנים הללו כדי להעלות ולהוריד את הציוד, לשמור על יישור במשטח שאינו מישורי ולהוביל חביות עם צבתות מיוחדות. כל אלו משפרים את כושר התפעול של מחסנים וחוסכים כוח אדם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה