יום שלישי, 10 במאי 2016

שינוע

המילה "שינוע" מתארת העברת מטענים ממקום מסוים למקום אחר באמצעות שימוש בציוד מתקדם. ניתן להשתמש במכשירים שונים כדי לבצע העברה מן הסוג הזה, תוך שמירה על כללי הבטיחות ומניעת תקלות.
האמצעי המוכר ביותר לשינוע בין מדינות הוא מכולה, בעוד מלגזות ובמות הרמה נפוצות להעברת מטענים בתוך מחסנים או מפעלים. בנוסף, משאית היא כלי תחבורה שמאפשר הובלה של מטענים בגדלים ומשקלים שונים.

יש מספר סוגים של פתרונות לוגיסטיים המאפשרים העברה נוחה של מטענים וציוד:

א. חומרים מסוכנים - טיפול בחומרים מסוכנים מחייב הקפדה על כללי בטיחות מחמירים. אי אפשר להעביר חומרים מסוכנים עם משאיות רגילות, כי יש צורך במכולות שנמצאות תחת פיקוח ובקרה. הסכנה העיקרית היא מפני דליפת חומרים מסוכנים והסבת נזקים בלתי הפיכים לבני אדם או לסביבה.

ב. מוצרי מזון - העברה של מוצרי מזון מתבצעת בתנאי קירור. כאן מדובר על מכולות מקוררות או על מקררים גדולים שנמצאים בשימוש קבוע. בנוסף, תנאי קירור מיועדים להעברה של תכשירי קוסמטיקה או ציוד אלקטרוני רגיש.

ג. שינוע במחסנים מקורים - הקושי העיקרי הוא לבצע העברה של מטענים וסחורה ממקום למקום בתוך מחסנים מקורים. בעוד במחסנים פתוחים ניתן להשתמש במנוף, בתוך מחסן סגור האפשרות היחידה היא להפעיל מתקני הרמה ובמות מיוחדות. את ההעברה מבצעים אנשי מקצוע עם הכשרה לעבודה בגובה או עם רישיון לציוד מכני הנדסי כבד.

במה מתחשבים במהלך העברת מטענים?

קשה לתאר את העולם המודרני בלי העברה של ציוד בין חברות, מפעלים ומדינות. זהו תהליך שמאפשר מערכת יחסים כלכלית ופיתוח של תשתית גלובאלית בין קצוות שונים ברחבי העולם. יחד עם זאת, התהליך עצמו עובר לא מעט שינויים. במהלך הקצאת פתרונות לוגיסטיים יש להתייחס לנתונים כמו לחץ, משקל, היעד שאליו המטען אמור להגיע ועוד. רק בהתחשבות בנתונים אלו ניתן לבצע העברה יעילה ולחסוך זמן וכסף.

לסיכום, שינוע מתבצע עם סוגים שונים של ציוד והמטרה העיקרית שלו היא לאפשר העברה מהירה של מטענים. פתרונות לוגיסטיים דורשים תכנון מוקדם ומחייבים הקפדה על כללי בטיחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה